Bloggen

Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Lyckad spårträning!

Av Ewa - 20 juli 2009 22:22

Sitter just nu och känner mig riktigt nöjd med dagens träning! Mats och Ivan kom hit, vi skulle lägga lite spår tillsammans.  Efter gårdagens regn var det minst sagt BLÖTT i skogen och jag är evigt tacksam att jag valde stövlarna! Jag la ett spår till Ivan som vart blött och mycket ”snirkligt” i alla fall på första halvan av spåret, men Ivan spårade bra – endast ett litet tapp mot slutet.

Niskas spår, ja det var ta mig fasen ännu värre! Det var förutom kärr och små mindre sjöar så högt gräs stundtals att jag knappt såg hunden framför mig, och när man i denna djungel även sjönk ner i vattenfyllda hjulspår – ja då var spänningen på topp! Niska höll ihop hela spåret, inte en endaste tendens att tappa i någon vinkel och dessutom med alla pinnarna hem! Det verkar nästan som hon spårar bättre ju mer sällan det sker, för de gånger som hon gått bäst är då vi haft ett långt uppehåll – tål att fundera på! Eller så var det något som störde i våras…

Mats måste ha varit väääldigt koncentrerad när han la ut vårt spår eftersom han inte hade registrerat de gula stånden med kantareller – eller så var det jag som var okoncentrerad när jag gick spåret…  Det blev till att fylla en bajspåse efter avslutat spårarbete, alltid något.

På onsdag är det dags för träning igen och då kommer även Mia & Irma att vara med, Mia som ju jobbade idag. Då blir det hårdträning av lydnadsmomenten och förhoppningsvis har Mia lite nya goda råd att ge då hon varit med på Nyköpingslägret. Skoj ska det bli!

Nu ska jag fiska upp lite bananflugor ur glaset, de som tror sig ha rätt till mitt vin…

 
 
Ingen bild

Mia

20 juli 2009 23:12

Skönt att spåret gick bra efter allt strul i våras. Vi ses på ons.

 
Ingen bild

Mats axelsson

21 juli 2009 19:38

Håller med spåren gick riktigt bra trots svårigheterna :)
Ses i morgon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards