Bloggen

Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Ewa - 30 juli 2009 23:01

Lagom till att jag slutade jobbet för dan så började regnet VRÄKA ner, det var inga måttliga skurar som kom. Sassa och jag hade pratat lite om att träna ikväll men vart ense om att det lika gärna fick va... Synd, jag behöver ju verkligen ligga i hårdträning om jag ska tävla nästa helg, det finns mycket att putsa på liksom .


Igårkväll var jag i alla fall och la ett spår till Niska ute på naturreservatet, upptäckte att ytterligare en bit skog håller på att inramas av staket - stackars oss hundägare, det finns snart ingen plats att träna spår på i närområdet! Det blev ett snirkligt och roligt spår och medans det låg till sig gick Niska och jag och skådade fåglarna vid den konstgjorda sjön. Vi provgick den inbyggda bryggan med en "fågelskådarbod" i änden, där inne passade jag på att träna positioner och ingångar. Väl ute igen roade jag mig med att klicka in lite olika frivilliga beteende som t.ex att springa fram och dutta med nosen på en pinne. Niska tycker det är ruskigt kul och bjuder glatt en massa beteenden för att testa vad som ger utdelning .


Kan jag få en gotte för detta???


Spåret gick rätt dåligt. Vid ett ställe blev det mer eller mindre en U-sväng och sträckorna kom att hamna ganska nära varandra, så där genade hon litegrann... Vid ett par vinklar spårade hon på friskt framåt så där stoppade jag henne lite försiktigt och lät henne ta upp spåret genom att gå tillbaka. Det fungerar ju väldigt bra om man vet var spåret går... Bitvis i spåret hade jag droppat en 4-5 godisbitar, dessa hittade hon men tog bara en eller två - så visst är hon lite slarvig, har liksom inte tid... . Tips och goda råd emottages tacksamt!


På söndag blir det hårdträning, det ska bli kul! Men först återstår det en hektisk arbetsdag, nästa vecka är det semester igen !

Ovido - Quiz & Flashcards