Bloggen

Alla inlägg under mars 2011

Av Ewa - 27 mars 2011 21:05

Planer är väl till för att ändras, visst??? 


Det blev inget spår idag, men vi joggade en halvmil och slipade till flåset - det gills väl  ??? Igår fick vi till ett planerat (!!) lydnadspass, där vi nötte en hel del på betydelsen av kommandona stanna/stå (inte alldeles enkelt för en hund som vill så mycket!). Efter x antal repetioner av varierat slag, så kändes det som om det började falla på plats igen. Lite nötande av saktagående tränade vi också samt apportering. Jisses, hon blev helt crazy när hon såg apportbocken - "äntligen lite action" tänkte hon nog   


 
Mitt söta lilla    


I början av mars för två år sen förlorade vi vår älskade Rosco... Tiden går så fort, men man glömmer aldrig.... Vi pratade senast idag om hans galna upptåg. Han var familjens pajas No 1 - han hade nog en räv bakom varje öra, alltid hittade han på något. Tanken var att lägga upp en bild på honom, men det gick omöjligt att välja......












     

Av Ewa - 26 mars 2011 00:09

Det gör verkligen inte det!

Nu måste jag komma igång och träna lite mer allsidigt, inte bara konditionsträning och uppletande... Fick mig en liten tankeställare idag på lunchen när vi skulle "damma av" några lydnadsmoment - det gick inget vidare kan jag lova   Sådana där basic kommandon såsom sakta, stanna, stå - nej, Niska hade glömt det mesta..... Det får jag ta på mig, träning är färskvara - så nu måste vi komma igång!!


Någon tävling på våren är otänkbart och under hösten kommer antagligen löpet komma mitt i "bästa spårtävlingssäsongen" - känns faktiskt riktigt bra: ett helt år med bara träning, att i lugn och ro få till vissa delar. Ja, nu känner jag mig riktigt taggad på att komma igång och på söndag måste det bli ett premiärspår!!


I påskhelgen ska vi vara med på Iaxedex-lägret, det ser vi fram emot!


 
Niska väntar på att få jobba    



Ovido - Quiz & Flashcards