Bloggen

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Ringrostigt...!!

Av Ewa - 16 juli 2011 23:29

Man kan inte säga att jag varit så värst duktig på att blogga den sista tiden och ett längre tag nu så har jag funderat på att lägga såväl blogg som hemsida i graven - man kan väl säga att jag ger mig en sista chans... Tänk förr, vad tid man ägnade på att surfa runt på hemsidor och bloggar!! Nu verkar alla leva ett aktivt liv på FB istället... Nya tider, på gott och ont!


Familjen är nyligen hemkommen från 10 dagars camping på Öland. Vi hade kanondagar i stort sett hela tiden och de få molniga dagarna gick verkligen åt till att rehabilitera solbrännan :) Niska badade i stort sett dagligen och fick även roa sig på agilitybanan mellan varven - hon verkade njuta i fulla drag. Bilder från semestern håller jag på med för fullt nu, så inom kort så...


Idag blev det i alla fall en tur till skogen för att lägga spår, något som vi inte gjort sen kennellägret i påskas... Solen kom fram i samma veva och det vart kanonhett, jag kände mig något felklädd - samtidigt så måste man ju vara "ordentligt" klädd för att slippa fästingarna!


Under tiden spåret låg till sig så strosade Niska och jag i skogen för att se om vi kunde hitta några kantareller. Den ena FB-vännen efter den andre lägger in bilder på sina fynd, vilka oftast plockades på 10 minuter... Vi strosade omkring i en timme och fick lite skrap på botten av en bajspåse, inte mycket att skryta med - men man får vara glad för det lilla!


 
Roligare än så här blev det inte...


 
Uppvärmd!


Niska springer fram och tillbaka över stock och sten när vi är ute i skogen och promenerar, hon vart rejält varm och flåsig inför spåret.


Idag hade hon det väldigt bevärligt och det var inte långt borta att hon valt bakspår, men efter lite strul löste hon uppgiften. Den första delen av spåret kändes inte bra, utan hon verkade mycket fladdrig. Nu var det ju ett tag sen vi spårade men vid de tillfällena var hon klockren, så lite snopet kändes det allt. Hon hittáde 5+1 pinnar, endast en borta, men jag hde känslan att hon genade rätt bra både här och där. Hon var heller inte lika lättläst som hon brukar vara. Allt tyder på att vi måste spåra mer regelbundet !!


 
Niska var helt slut efter spåret, tungan hängde som en röd slips...


Idag testade jag att ha på min RunKeeper när vi gick spåret. Hade jag tänkt till lite tidigare, så hade det ju varit smart att logga när jag gick ut spåret för att sen kunna jämföra - det måste jag verkligen testa nästa gång!!


 
Spårlogg från idag


När jag kollar in loggen så ser det verkligen konstigt ut, helt lost på vinklar... Hmmm, hon kanske genade mer än vad jag anade??? Nu ska jag ta en funderare på nästa spår ska se ut, kanske jag till och med ska snitsla upp det??? Oavsett hur det blir, så ska jag använda denna mobilappen vid båda tillfällena :)


Nu är klockan 00.00, dags att hälla rabarbersaften på flaskor och frysa in - sen svanhopp i bingen!!


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards