Bloggen

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Träning på klubben!!

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00

Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)


Niska och Ivan fick "värma upp" med ett upplet. Jag måste eränna att det var lite nervöst om Niskas trampdynorn skulle hålla, men de såg lika fina ut efter uppletet som innan - skönt! Jag tror att Niska är utrustad med riktigt bra läkekött!


Hon skötte sig strålande och det gjorde även Ivan. Lydnaden är jag också mycket nöjd med. Dels har hon vilat länge nu och dels har klubben alltid varit ett "laddat ställe", men trots det gick det över förväntan. Fria följet och metallapporten gick riktigt bra, krypet...., tekniken är bra men hon har en tendens att vilja komma in framför mig. Vi måste träna på att hålla position även i detta moment. Saktagåendet går bara FÖR sakta, här måste jag hitta på något radikalt!! Jag gick också inkallningssträckan utan att kalla in henne, vid två tillfällen satte hon sig upp i samma veva som jag vände mig om.... Ändå har vi tränat en massa på detta, suck ---> bara att nöta vidare :) Men som sagt, över lag så är jag supernöjd med min lilla arbetsmyra!!


Ivan hade också en bra kväll och det var väl bara några små detaljer som strulade, så Mats var också nöjd med sin buse.


Avslutingsvis fick lilla Bizette komma ut och träna lite. Ruskigt söt är hon den lilla damen, sen jag såg henne sist så har valppälsen börjat ramla av - men lite ludd vid öronen fanns kvar :)


 
Qbaz Bizette

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Av Ewa - 30 juli 2011 22:50

Nu när vi på allvar kommit igång med träning i såväl skog som på lydnadsplan, ja då är plötsligt olyckan framme... Så istället för att blogga om de lyckade spåren vi fått till de sista dagarna, de fräscha gyttjebaden som Niska fixat till sig i skogen...

Ovido - Quiz & Flashcards