Bloggen

Alla inlägg under juni 2010

Av Ewa - 12 juni 2010 16:20

Inser att jag inte har skrivit ett endaste ord här på över en månad  ...


Det har varit en hektiskt tid, många avslutningar för sönerna både när det gäller skola som fritidsaktiviteter, mycket övertid på jobbet och dessutom har min syster (bosatt i Bangkok) varit hemma på besök! Hundträningen har blivit lidande. Å de gånger som vi har varit på G har det inte blivit bra, vi har fått lite bakslag i vissa moment som tidigare känts stabila och dessutom har Niska legat väldigt högt upp i varv, ordentligt gasad!


... tills idag! Idag var en sån där dag som allt gick så himla bra och man inte fattar varför!! Kan lova att det hjärnan går på högvarv emellanåt, analysera hit och analysera dit. Och naturligtvis oavsett om det går bra eller dåligt på träningarna! Niska är minsann ingen lätt hund. Det enda jag dock är riktigt säker på är att jag har en mysgurka till hund även om inte träningen alltid blir som vi tänkt oss!!


 




Har planer på att starta hkl spår till hösten provided vi hinner komma i fas tills dess, hitta formen - måste erkänna att det suger liiite i tävlingstarmen nu . Imorgon åker Niska och jag ner till småland för skogsträning tillsammans med Mats/Ivan, det ska bli kul! Förutom spår på gräsplaner i vintras , har det bara blivit ett par mindre spår... Skämmes på mig!!!


Ovido - Quiz & Flashcards