Bloggen

Alla inlägg under februari 2010

Av Ewa - 20 februari 2010 17:57

... såg det ut som på filmen nedan. Lite snö fanns det även då men framför allt en pigg och glad dobermann. Tänk om jag då vetat att han skulle vara borta två veckor senare...


Av Ewa - 14 februari 2010 18:45

Förra söndagen var vi faktiskt i Boxholm och tränade! Vilket lyx att träna inomhus, slippa snö, is och kyla! Det var förutom vi Mia/Irma, Petra/Yazza och Anna/Nico. För de andra tre ekipagen var det andra gången under samma vecka som de tränade där, men vardagsträning är inte så lätt för mig att genomföra - så kanonkul att det dök upp en ledig tid en söndag!


  Anna/Nico                      Petra/Yazza                     Mia/Irma


Fyra timmar hade vi bokat så det blev 3 20-minuters pass var. Jag misstänkte att Niska skulle vara gasad vilket visade sig vara en rätt så bra gissning. Första passet börjades med lite fartfylld apporteringsträning för att avslutas med lite saktagående, ett saktagående som gick i ett lugnt och perfekt tempo.


 


Andra passet tränade vi på galoppdelen vid framåtsändandet och det gick lite si och så... Vårt fina framåtsändande från i höstas är helt borta nu och jag tror att jag åter igen måste börja punkta galoppen ut...


 


Avslutningsvis blev det ett pass med fritt följ och jag blev positivt överraskad eftersom jag till och med övervägde att inte träna det momentet... Jag gick korta raksträckor med helomvändningar åt vänster för att få henne att räta upp sig och det flöt på riktigt bra, hon var mycket fokuserad och gav inte ifrån sig nämnvärt mycket ljud heller. Anna var snäll och filmade det hela, kul att se sig själv! Anna tog även lite bilder på oss - tack för hjälpen!


 


För de andra tre ekipagen såg det väldigt bra ut rakt igenom!


I veckan som gått har det nästan dagligen blivit ett kortare pass och då mest inomhus. Vi nöter vidare med krypet där tempot och riktningen är bra, men de rackarns armbågarna har en tendens till att bli höga mellan varven. Ett knepigt moment det där krypet...

Ovido - Quiz & Flashcards