Bloggen

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Ett Foto i Timmen

Av Ewa - 11 april 2011 23:09

Igår var det dags för EFiT igen - ett foto i timmen, så här såg min söndag ut:


 
00.15

"Börjar" söndagen med att läsa lite i sängen innan det är dags att krama kudden. Det senaste numret av Canis som hittills dags legat orört på köksbänken - har nästan aldrig tid att läsa nuför tiden... 



08.00


Några timmar senare vaknar jag av att någon lite försynt försöker få lite uppmärksamhet... Sötare väckarklocka får man leta efter!!! 



09.10


Ute på dagens första promenad, och vilket väder sen då!!! Våren när den är som bäst!!


   
09.55


Yngste sonen Wictor är redo för avfärd till Collegium för ännu en match i Floorball Games som pågått sen i fredags. Visst är han stilig i sitt matchställ???



11.00


Nödvändigt ont! Inför eftermiddagens kalas, så finns det ingen återvändo -det blir några varv med snabeldraken...


 
12.00


Belönar mig själv med lite kaffe på altanen innan det är dags att svabba golvena.


 
13.10


Jag var så otroligt sugen på att träna idag, så efter lunchpromenden blev det ett lydnadspass med Niska. Det gick kanonbra!! Hon var laddad till tusen men höll ihop bra och gjorde bl.a ett knäpptyst fritt följ!! Tadaa!!



14.05


Kakor måste man väl ha när det är kalas???? Till och med lite hembakat - inte illa för att vara mig.... 



14.50


Dagens huvudperson Pontus, 12 år sedan i fredags, hugger in på sin bit av Cheesecaken.


 
16.05


Kollar till Mille som är portad från kalaset - han gillar hellre att vara ute även om hans frihet är begränsad...



17.00


En vanlig syn framöver???? Denna bilen tillhörde en av de som kom för att titta på grannhuset som är till salu. Mäkta cool! Fast jag håller mig nog till den modernare standard jag är van vid - mer ögongodis än comfort kan jag tänka mig... ;)


 
18.15


Sitter och slöläser (igen!!) listan över de bästa 100 apparna :), kanske någon som jag missat??? Runkeeper på plats 5 finns dock i mobilen sedan länge och är en bra "träningskamrat".



19.05


Maten är serverad, och som jag åt.... Att ta sig för något vettigt efteråt var inte det lättaste!



20.10


Orkat mig ner en trappa för att vattna änglatrumpeterna och hittar också den första blomknoppen.


 
21.00


Dags för dagens sista promenad, och det blev ingen powerwalk precis... Fast ibland kan det ju vara skönt att bara gå och strosa, fast bara ibland ;)


 
22.10


Dags att plocka ur linserna och borsta tanden, en ny arbetsvecka står bakom dörren.

 
 
Beatrice

Beatrice

12 april 2011 09:12

Vilka härliga bilder! Rolig idé med bilder en gång i timman, det kanske vore något :P

Jag har exakt två veckor kvar innan min valp kliver in i lägenheten. Ska bli SÅ spännande! Bilder på honom finns på bloggen :)

http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

Ewa

12 april 2011 22:08

Tack för hälsningen!! Du får prova EFiT någon gång du också :)
Tittade in på din blogg och konstaterade att det är en väldigt söt valp du väntar på - lycka till!!

 
Micke

Micke

12 april 2011 13:08

Kollar in din dag.. lite blandat där med slött och städ.

http://kludd.se

Ewa

12 april 2011 22:11

Japp, dammsugarbilden räddade mig från att vara totalt slö idag ;))

 
Annika

Annika

13 april 2011 08:59

kikar in på din EFIT, supersöt hund du har och katten är också söt

http://joann.se/annika

Ewa

19 april 2011 22:18

Tack för besöket! Ja, visst är de söta?!!

 
Cicci

Cicci

14 april 2011 18:56

Fin hund och katt du har.Verkar ha varit en bra dag. :)

http://ciccisbilder.blogspot.com

Ewa

19 april 2011 22:18

Tack!!
"Kalas-dagar" är kalas ;-)

 
Mimita

Mimita

21 april 2011 10:23

Hei:)

Innom på en sen EFIT runde for å se dagen din:)

Ha en strålende torsdag videre:)

http://mimita.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards