Bloggen

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Ewa - 19 juli 2009 19:30

Så var man då ”back in town” igen och kan blicka tillbaka på en trevlig tid på Öland där vi mestadels hade bra väder! Vi fick en lagom dos av sol och bad blandat med lite utflyktsmål och diverse shopping, dessutom var jag riktigt flitig när det gäller hundträningen! Till Niskas simträning inskaffades ett litet mjukt, flytande gummiben och HURRA, hennes gaddar KAN INTE sätta sina spår på den – ÄNTLIGEN något som funkat fullt ut. Däremot om hon hoppar ut i vattnet och på den så sjunker den för att sedan s a k t a flyta upp, ni skulle se henne när hon simmar runt på stället med låång hals som snurrar som en propeller alt. hela hunden under vattnet…

Noll koll!

Vart fasen tog den vägen???
Munnen på vid gavel!

Aha! Jag tar sats!
... blupp, blupp, blupp

Blupp, blupp, blupp...

Jag hann också anmäla mig till ett par spårtävlingar i början av augusti vilket inte var alldeles enkelt… Till och börja med hade jag inte mitt medlemsnr som man tydligen behöver fylla i vid online-anmälan, så då kom jag på den smarta idén att maila klubbens kassör som vänligt nog svarade direkt! Nästa aber var att den ena klubben inte tog emot online-anmälan, suck! Jag ringde då till Mats och frågade om han kunde hjälpa mig att anmäla på det gamla sättet och han var bussig och ställde upp, tack ! Eftersom de inte har något postkontor i Tranås så fick han lämna in det på banken istället vilket innebar en avgift på 50:-, snacka om att ta bra betalt! Å jäklar om jag blir bortlottad !!


Idag har mest regnet vräkt ner här och jag har passat på att fixa med alla bilderna som knäppts av, som vanligt blev det många – man måste ju leva upp till sitt rykte som foto-nörd ! Vi hann dock med en långis i skogen, Niska och jag, men hilfe så blött det var – tur man hade shorts och foppa-tofflor på sig… Imorgon kommer Mats och Ivan upp för lite spårträning, det gäller ju att hålla igång nu om det ska tävlas i höst!

Nu ska jag slänga mig i soffan och läsa. Borde egentligen ha målat lite men det är ju en dag imorgon också…  Avslutar med en bild på Trevliga Niska som busar omkring med Vänliga Maxi på Öland.

Ovido - Quiz & Flashcards