Bloggen

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Ewa - 9 juli 2009 18:58

Här på Eriksöre råder typ full storm och eftersom vi ligger endast ett stenkast från havet så tar det i ordentligt mellan varven men än så länge så står förtältet pall…! Eftersom det inte var så inbjudande att bada å sola så passade jag på att köra ett lydnadspass med Niska på förmiddagen. Först körde vi lite på agilitybanan vilket uppskattades och efter det tränade vi mest fritt följ och framförgående. Det fungerade riktigt bra trots att vi var på ny plats och med nya störningar, speciellt framförgående där hon haft en tendens att gå i alltför rask takt, rinna iväg liksom – men det gick riktigt lugnt och sansat idag! Gick sedan ner till ”strand-planen” och avslutade med lite kryp och grundövningar i sitt, gick också riktigt bra. Inspirerande miljö att lydnadsträna på men svårt då havet konkurrerar…

Pontus slag följs med intresse

Sönerna hittade genast en massa kompisar på campingen och de har i stort sett varit osynliga under dagen. De har hoppat på studsmattan, spelat pingis, spelat minigolf och cyklat omkring medans  Zedde och jag  mest har latat oss med varsin bok. Tänk om man tog sig tid och unnade sig det när man är hemma???

Niska tittar på golfspelande lillhussar

Nu på kvällen har vi avverkat ett uppletande på en äng. Jag la ut 5 föremål och de första hittade Niska enkelt, de resterande fick hon jobba desto hårdare för… Det har fortsatt blåsa hårt, ca 10m/sekund, och det var ingen enkel uppgift och den sista fick vi vinda in. Nu ligger hon utslagen i förtältet, verkar ganska nöjd och belåten. Själv ska jag ta mig ett glas vin och fortsätta läsa i den spännande boken som jag påbörjat och hoppas att morgondagen bjuder på BADVÄDER!!!

Ovido - Quiz & Flashcards