Bloggen

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Ewa - 7 augusti 2009 22:17

Åh vad jag är trött på denna värme, speciellt nu på denna sista semesterdag då jag är helt inställd på att nu ska det vara HÖST! Till och med Niska verkar lite off, äter inte upp sin mat på morgonen – och det är inte henne likt! Antagligen värmen som spökar här… 

Mellan kl. 14-17 satt jag på Busfabriken och försökte roa mig bäst det gick... Lilla netbooken var med, så jag satt under en parasoll och surfade runt.


Här satt jag...

Det var inte många besökare här idag, så ljudnivån var för en gångs skull helt OK. Grabbarna gjorde av med all överskottsenergi och pannorna var riktigt svettiga. Det gick åt mycket förfriskningar!

Slush-barn!

Körde ett litet lydnadspass med Nissi ikväll och jag var duktig på att klämma in en kedja (ff, framförgående och halv inkallning = kvarsittande) som gick hyffsat – inget ljud men lite tendens att hon tänker för mkt framåt själv, tjuvstartar gärna på framförgåendet, hmmm.  Imorgon får hon nog vila, spara krafterna till söndagens spår – det lär säkert gå åt då! Krypet ska vi i alla fall fila lite på. Hoppas på att vi någon gång få uppleva att allt stämmer på en och samma dag, spår såväl som lydnad, den dagen får gärna bli på söndag! Morgondagens reservplats slutade som reservplats, jag som alltid brukar komma med på Mjölbys tävlingar… 



Operation KATT lyckades och om ca 4 veckor kommer den lilla svart-vita kissen Lipton att utöka vår familj. Inför denna dag ska jag ha ett allvarligt samtal med lilla schäferdamen! Husse var t.o.m och köpte en inbyggd kattlåda idag!


Wictor & Mille

Wictor har bestämt att han skall kallas för Mille och dessutom ska Wictor fixa en massa leksaker tills katten kommer. Jag vet vem som i slutändan kommer att bli drabbad av detta, men visst är det kul med kreativa barn??????


Ovido - Quiz & Flashcards