Bloggen

Alla inlägg under mars 2009

Av Ewa - 7 mars 2009 22:02

Jaha, då har jag ännu en gång bytt blogg… Suck, jag byter blogg oftare än folk byter strumpor , nästan lite maniskt men nu får det vara bra – ingen ny innan höstenJ. Det är ju lite slit om man som jag vill ”ta med ” lite äldre inlägg - inte för att jag tror att någon sitter och läser gamla inlägg, utan mer att det är  kul för egen del! Det blev lite tokig eftersom den kronologiska ordningen vart omvänd, men vem bryr sig???


Idag har jag  varit lite off; efter en seg morgon var det svårt att komma igång och få något vettigt gjort.  Jag hade lovat grabbarna att de skulle få åka skridsko idag, senare på eftermiddagen, och de såg verkligen fram emot det. Innan vi skulle åka rastade jag hundarna och mötte då ett par bussar – med LCH-flaggan fladdrande uppe på taken! Hmm, flaggor på bussar innebär hemmamatch så när jag kom hem igen kollade jag upp hur det låg till. Jovisst, det var hemma-match …, sönerna var dock förstående och godtog att de ev. ska få åka imorgon eftermiddag. Imorgon har de innebandy-matcher båda två mitt på dan, Pontus har 2 seriespelsmatcher och Wictor en träningsmatch.


Hundträningen har blivit förlagd till dagens promenader och vi har bl.a  under lek tränat stå. Japp, jag hivade iväg brandslangen och lät henne få upp farten ordentligen innan jag ropade stå. Jästingen så snabbt hon stannade trots att hon var på väg emot sin leksak, å så står hon där med rest intensitetsragg och väntar på varsågod-kommandot. Ser sött ut kan jag lova!


Veckan som gick har inneburit en hel del träning inomhus, och mycket har handlat om att fånga lite nya beteenden vilket kan vara rätt så svårt, Niska använder ofta sin nos i jakten på att hitta det som jag söker.  Jag har försökt få henne att ställa sig i en plastback, men det var minsann inte det lättaste. Ett ben var ju en baggis, två ben kom efter ett tag och sitter nu som smack – ben att börja röra på bakbenen,  det verkar inte finnas på hennes världskarta. En sak som är säker är att vi har väldigt kul när vi håller på, både jag och Niska – och det är väl det som är poängen???


Familjen samlad i soffan


Hela familjen har kollat in Melodifestivalen – Andra chansen, för att  se om rätt låt vann…  Startfältet är väl lite si och så, inte lätt att hitta någon favorit. Men å andra sidan är ju inte schlager min musik-genre… Sönerna hejar på ALLA tjejerna J! MEN af Ugglas, hur fan kunde hon gå vidare????


Du å jag Rosco, säger Wictor


 

Ovido - Quiz & Flashcards