Bloggen

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Äntligen träning

Av Ewa - 25 mars 2009 22:19

Ikväll har det äntligen blivit lite träning. Inget märkvärdigt – åkte inte ens ut till klubben, men vi var ute och jag hade planerat att träna! Började med hennes favoritnummer: saktagåendet. Nu gick det inte så himla sakta, hon slog i en högre växel än önskvärt och trippade glatt på. Att hon sen fick, utan belöning förstås, komma tillbaka och göra om, störde henne inte ett dugg. Nej, hon fortsatte gladeligen att knata på… Nu var det ju inte så himla smart av mig att inleda träningspasset med detta moment, jag får tänka till nästa gång!

Fria följet gick dock förvånansvärt bra ikväll. Hennes kontakt var det inget fel på, inte ens i svängarna då hon haft en tendens att släppa! När ljuden kom klev jag helt sonika ur position och hennes protester blev relativt små – hon kom snabbt upp till sidan igen och var tyst. Jag kunde t.o.m göra halter och starta igen utan att det uppstod missljud.  

Innan vi gick in passade vi på att träna lite frivilliga hopp över hinder i  trädgården. Då hade jag slangen som belöning och hon hoppade som om det gällde livet. Efter en stund fick hon starta i utgångsläge och hoppa på mitt kommando, det gick ganska bra, något enstaka startgnäll. Det var dock lite problem med att sitta ner tungt på rumpan på andra sidan hindret…  

Idag har det ju varit våffeldagen och vi åt våfflor till kvällsmat…

 

Ok, inte helt nyttigt, men vad fasen, en gång om året?! Niska fick slicka rent gräddbunken och hon var inte kontaktbar på en liten stund. Imorgon blir det middag ute med bowling som avslutning. Vi är ett gäng på jobbet som bestämt oss för att hitta på något kul tillsammans. Det blir säkert kul! Undrar just hur många strikes i rad jag kommer att få till!

Nu ska jag sätta mig och flukta lite i tävlingskalendern, funderar på att försöka mig på ett lägrespår under våren trots allt. Det skulle antagligen få mig att komma igång och träna mer regelbundet också, och det skadar ju inte!

 
 
Ingen bild

MM

26 mars 2009 16:55

Den där våfflan såg ut som en riktigt god grej men sånt är förbjudet i min lilla blobbvärld. Morötter är min nya grej.....

 
Ingen bild

Sassa

26 mars 2009 18:12

Hallå!
Lite nyfiken vad ni sysslar med....;) Ser att du går ur positionen vid gnäll, kanske man skulle testa,,,,men är hon medveten om att hon piper tror du? Svårt det där, jag kanske skulle testa det också, men jag misstänker att Wisca blir frustrerad och piper mera om jag gör så? Men detkanske är värt att testa några gånger ändå!
Ha det så trevligt i kväll med jobbarkompisarna!

 
Sussie

Sussie

28 mars 2009 04:06

Hejsan!! Tack för kommentaren i min blogg!! Nix inget vidare det här, och jag som anmält min lille-man till tre st appell spår...behöver ju kunna träna då :( Men upp med hakan o räta på ryggen så blir det nog bra!! Vad kul o läsa om att niska sköter sig bra när ni tränar:) bara att anmäla nu....ha det bra o må gott// Sussie

http://www.minglapinglans.se

 
Ingen bild

Ewa

28 mars 2009 10:36

Sassa:
Det här med att gå ur position och bryta vid pip: jag fick tipset av Mia, som i sin tur fått rådet av Maria Hagström. Eftersom det fungerat mkt väl på Irma, så blev jag sugen på att testa det på Niska också. Det blir MER pip och frustration till en början, det måste man vara väl medveten om! Nu börjar det dock fungera väldigt bra på min lilla hetsporre. Om hon är medveten om ljudet? Nja, trolgtvis inte - det är nog mer rätt sinnesstämmningen vi vill komma åt här, en koncentrerad och fokuserad hund piper inte. Är hon inte det, så får hon helt enkelt inte vara med och jobba ;)

Sussie:
Jo, ibland går det riktigt bra :) Men att hålla ihop en hel tävling, det är nog att ta i... Men jag är lite tävlingssugen, så vi kanske gör ett tappert försök i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards