Bloggen

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Svart & vitt

Av Ewa - 11 februari 2009 12:13

Idag var det dags för Rosco att göra en ultraljudsundersökning av hjärtat.

Rosco vart väldigt taggad när han såg vart han kommit; Jägarvallen! Trots många bekymmer och besök under årens lopp som till och med resulterat i övernattning där, så är han endast positiv när han kommer dit! Att han måste skälla när han gör entré, det hör liksom till – om det sedan inte sitter någon hund i väntrummet spelar inte så stor roll… Jag vågar nästan påstå att hela personalen känner till Rosco, han är inte bara stammis, han är en omtyckt sådan!Rosco backade undan och blängde misstänksamt mot undersökningsbordet när det sänktes, men när jag sedan bad honom kliva upp på det så var det inga bekymmer. Visst, det var lite darr i knäna när han hissades upp, men inga försök att rymma. Vi la omkull honom på bordet och han rakades där ultraljudet skulle tas. Veterinären kunde konstatera till min stora glädje att det såg helt oförändrat ut sen sist! Det kommer aldrig kunna bli bättre, så status quo är det vi eftersträvar här. Däremot blev det en förändring i plånboken, nästan 1600 kr fattigare blev jag av detta besöket…



Rosco - en busig pensionär!


När vi åkte hem fick vi uppleva en tragisk olycka… Det var strax innan T1-rondellen, alltså inne i stan men på Y-ring, som det var köer i båda körrikningarna. När jag kom lite längre fram såg jag att en bil stannat med varningsblinkers på mötande sida och bilar försökte försiktig köra om via ”min” körfil. Då plötsligt får jag se att det ligger ett rådjur framför den stillastående bilen. Den låg som en hund, med huvudet upp och tittade – den var alltså vid liv men oförmögen att röra sig, den lilla kraken. Vilket tragiskt slut ! Nu väntar en sista promenad med de fyrbenta, det får runda av denna dag.

 
 
Ingen bild

Mia o Irma

7 mars 2009 14:47

Va skönt att hjärtat inte blivit sämre. Du får klappa Rosco lite från mig.
Usch för att se det lilla rådjuret ligga o lida. Ses på lör.

 
Lisbeth

Lisbeth

7 mars 2009 14:48

Vad skönt att hjärtat inte förändrats. ge honom en extra klapp från oss Astor har fått lite blåsljud på hjärtat men inget alvarligt och inget som behöver beh .Man blithelt knäsvag när man upplever ett djur ligga och lida var med om något liknande på vägen till Lbk men en man undersökte ordeltligt och avlivade det stackars djuret skulle jag aldrig klarat av.

http://hem.bredband.net/lisape

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards