Bloggen

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Ewa - 22 februari 2009 10:45

Ja ungefär så kan helgen sammanfattas. Jag bestämde mig för att äntligen ta tag i målningen, är sååå trött på de aprikosa väggarna och de blekgula dörrarna. Se själva, speciellt kul ser det ju inte ut? Nu är det vitt som gäller; vita väggar och så kommer dörrarna att målas i ljust grått. Bilder på det färdiga resultatet kommer inom kort, jag har jobbat på hårt denna helg vill jag lova.


Äckelpeckel färger...

 Äckelpäckel färger...


I fredags åkte jag och Wictor till Ö&B. Där sålde de även hundbäddar till hyffsat bra pris, ett hyffsat bra pris med tanke på att det är en vecka innan lön… Roscos ena Bia-bädd är totalt nersliten, han ligger och pressar  med sin långa kropp och sina lång ben, till sist spricker även en Bia-bädd i sömmarna. Jag tyckte det var värt 130:- för att se om denna bädd kan funka, och Rosco tyckte den var helt ok.  Hur länge den håller, det återstår att se.
Rosco provligger nya bädden
Rosco provligger nya bädden

På lördagsförmiddagen fick Niska ett joggingpass med Annelie igen, dessförinnan hade jag och hundarna avverkat en långpromenad i det kalla men härliga vintervädret. Rosco sprang som en kalv på grönbete, han är så härlig att skåda – en förvuxen valp! Just nu verkar han må himla bra och ingen är gladare än jag!
Den svarte sticker upp, får den lurviga att se rött (eller blått???)...
Den svarte sticker upp, får den lurviga att se rött (eller blått???)...


När jag kom in från promenaden så körde jag igång med mitt målarprojekt. Timmarna gick ruskigt fort, men när klockan var närmre halv fem så började det suga i träningstarmen. Lite dålig timing kan tyckas; att jag står inne och målar när det är kanonväder för att sedan gå ut och träna när det börjat skymma och dessutom börjat snöa… Så här i efterhand kunde jag gott stått kvar och målat, träningen gick inget vidare. Började med hennes favoritnummer: saktagåendet. Idag vart det inte så himla sakta precis, fick harkla mig både en och två gånger när damen travade iväg med plymen lyft i skyn. Efter alltför många försök lugnade hon äntligen ner sig och kunde skritta, men i samma snabba stil som de tvåbenta som tränar i gång. Försökte mig sedan på lite övningar av det tysta slaget, att hon tar kontakt men utan ljud. Även det momentet hade mycket kvar att önska… Det här med träning går verkligen upp och ner, denna gång ner.
Bollbus


Idag söndag blev det en långis under eftermiddagen samt bollbus på åkern, hej å hå vad det gick. Målningsarbetet har gått bra, 3 liter färg har gått åt – nu måste jag köpa en liter till för att få det klart. Söndagskvällen avrundades som vanligt i TV-soffan tittandes på Beck. Niska låg nedanför mig på golvet och bokstavligen stensov. Zedde hittade en tappad ostbåge på golvet, han kastade den så den studsade via Niskas nos och hamnade strax framför henne. Där låg den i ca 5 minuter innan hon vaknade och glufsade i sig den.
Niska sover tungt, ostbågen överlevde 5 minuter


Nu är det hög tajm att hoppa i kojs, imorgon väntar en ny måndag…

Ovido - Quiz & Flashcards