Bloggen

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Ewa - 9 februari 2009 12:17

Höll på att försova mig i morse, ska jag verkligen behöva rigga upp en femte väckarklocka??? Inte gjorde det saken bättre att det var -5 grader kallt och min bil såg totalt igenisad ut…, hade bara lust att gå och lägga mig igen.


Zedde, ja han fick ett litet rent helvete innan han kom iväg i morse. Låset på Mondeon hade frysit, helt omöjligt att få upp en endaste dörr. Bara bagageluckan gav med sig efter en stunds ryckande, och när väl den går upp så tornar dubbelburen upp sig. Den fick han alltså baxa ut ur bilen och in i garaget, vilket i sin tur medförde att även jag fick klättra för att nå tunnorna med hundfoder. Eftersom jag försov mig hade jag inte tid till att studera när Zedde klättrade över sätena för att komma fram till ratten, annars hade det väl vart en kul syn. Väl där framme försöka han med milt våld sparka upp dörren, men NÄ – utan resultat. Han fick åla tillbaka för att stänga bagageluckan, sedan tillbaka till förarsätet igen. Tackar han däruppe för att Omegan stod innerst!


Helgen har varit kryddad med många sportiga inslag som kallas bandy, såväl ute som inne. Någon större aktivitet på hundfronten har det inte blivit, jag måste erkänna att jag har ingen större lust att träna utomhus när det är så slaskigt – bättre att hoppa över än att gå ut och tjura. En hel del saker kan man ju träna och aktivera sina hundar med även inomhus, och jag roade mig med att sitta och kasta iväg en boll genom huset medan båda hundarna låg förväntansfullt och funderade på vem som skulle bli skickad att hämta. De skötte sina kort väl, visste vad de hette och höll klaffen medans de väntade. En fadäs blev det dock, och det var Rosco som såg till att det blev det… Han hade precis fått sitt ”varsågod-och-leta-efter-din-boll”-kommando och struttade iväg. Efter en stund hör jag ett litet ”klonk”-ljud, det lät definitivt mysko och mer mysko blev det när Rosco återvänder utan bollen. Jag gick och kollade vad det kunde ha varit och upptäckte att Pontus lämnat sin godisskål på golvet… När jag kom tillbaka till Rosco såg det ut som om han tuggade på något och jag sa loss. Näpp, det tänkte han inte göra så det blev för mig att bäääända upp käkarna. Långt in i svalget upptäckte jag hans lilla kap och plockade ut det. Det visade sig att han fått tag på en dödskalle med hallon/saltlakrits-smak! Det kunde väl ändå inte vara gott???


Jag har också blivit utmanad av Lena & Simba, och ska försöka svara så gott det går…

4 favoritprogram:
Beck och Wallander! De är de enda som jag känner mig riktigt sugen på att se faktiskt, TV-tittande är ingen last för mig. Däremot försöker jag se Rapport varje kväll och ibland kollar jag även på Animal Planet.

4 saker jag gjorde igår:
* Storstädade källaren, kastade en massa ”bra-att-ha” prylar!
* Handlade
* Tog en riktig långpromenad med hundarna
* Hjälpte sönerna med läxläsning

4 saker jag ser fram emot:
* Våren(!)
* SBS-lägret
* Semestern
* och naturligtvis den dagen då min hund slutat ljuda på lydnadsplanen…

4 favoritrestauranger:
4 vaddå?? Favoritrestauranger? Jisses, äter inte ute så ofta att jag kan utse några favoritrestauranger. Pass!

4 personer jag utmanar:
Jag utmanar Iaxedex-bloggarna: Annika/Ilka, Mia/Irma, Mats/Ivan och Berit/Aiko.



Vadå? Jag ljudlig?! 


//
Ovido - Quiz & Flashcards