Bloggen

Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Jag, en periodare???

Av Ewa - 21 april 2009 20:40

Jo, jag är nog lite av en periodare ---> när det gäller hundträningen . Bortsett från ett lydnadspass i lördags så har nu träningen legat nästan helt på is ett par dagar. Inte så att jag på något sätt tycker att det är tråkigt med träningen, snarare tvärtom - men vissa kvällar är det så himla mycket annat som måste göras. T.ex igår, då blev det 5 vändor till tippen... Ni kanske minns att vi avverkade häcken? Nu är äntligen traven med ris borta - det i sin tur är mycket lämpligt eftersom vi planerar dra hem husvagnen till helgen .


Innebandyn avslutades ju med helgens Floorball Games och givetvis drog fotbollsträningen igång denna vecka (ti och to), det hade väl inte gjort något om det varit EN vecka utan en massa aktiviteter??? Jag blåste bort dammet från min cykel och cyklade bort till träningen med Wictor. När jag en timme senare skulle hämta honom så fick jag en snilleblixt; jag skulle ta med Niska. Efter 10 meter insåg jag snart att chansen till en avkopplande cykeltur till fågelsång var lika med obefintlig, det var DRAG från allra första stund. Högersvängarna var lika spännande varje gång, skulle jag köra över min hund eller inte ? Men det gick bra att ratta såväl cykel som hund..., ända tills vi var nästan hemma igen. Då mötte jag en tant på cykelbanan och jag släppte lite fokus från Niska ett kort ögonblick för att styra förbi tanten på ett säkert och stiligt sätt. Då plötsligt skriker tanten till och i samma ögonblick blir det ett kraftigt ryck i styret ! Niska hade tappat sin brandslang, tvärstannade och försökte vända om . Lyckades hålla både mig och cykeln upprätt medan jag fräste liiite irriterat på den fyrbente. Men vem är jag som tillåter henne bära omkring på saker under cykelturen??? Skäms på mig !


Roade mig igårkväll med att kasta in två nya tävlingsanmälningar. Min reservplats inför lördagens tävling är lika mycket reserv som för en vecka sedan, och jag får väl trösta mig med en sovmorgon istället...


 
 
Ingen bild

mats axelsson

21 april 2009 21:56

Hejsan!Dina cykel turer verkar inte vara att leka med:)Ha det bra Mats.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards