Bloggen

Alla inlägg den 4 april 2009

Av Ewa - 4 april 2009 22:42

Vilket kanonväder, kan man bli annat än glad?! Inledde dagen med en marknadsundersökning i Norstats regi, genom att sitta en timme i deras lokaler, äta choklad och svara på frågor... Jättebra med tanke på min bantning,... visst! Eftersom jag skulle vara där klockan 11 så var ju inte godissuget på topp och av de fyra rutor som tilldelades alla 6 sorterna, så åt jag som max två (balanserat!). Däremellan så drack jag en jäkla massa vatten och knaprade i mig rån, medans jag knappade in mitt tycke och smak på en laptop. Imorgon är det dags för etapp 2, men då blir det nog inte så mycket att äta... Ska bli spännande och se om mina favoriter kommer ut på marknaden framöver!


På lunchen strålade solen från klarblå himmel och jag tog ut Niska på en skogspromenad. Efter en stund mötte vi en hund, trodde jag, men det lustiga på huvudet visade sig att vara horn... Det var familjen rådjur (mamma, pappa och 2 kid) som var ute och promenerade en så där 20 meter framför oss, helt ovetandes om vår existens. För säkerhets skull haffade jag tag i Niska halsband till en början, men hon var jätteintresserad utan att vilja sticka dit. När vi tittat färdigt blev det hopp och lek, brandslangen vann kampen över rådjuren när det gällde Niskas intresse - otroligt skönt! Hon kanske har lärt sig "se-men inte-röra"? 

Vid lunchtid kom mim mamma och hennes sambo. Pontus som fyller 10 år (!) på onsdag fick börja sitt firande idag, det hade han inget emot! Han orkade dock inte äta upp all tårta och ville då naturligtvis att hans kompis Niska skulle få den. Titta så snällt hon sitter och väntar på lillhusses varsågod-kommando:



Imorgon förmiddag är det spår på schemat, kanske hinner vi med lite lydnad också.



Ovido - Quiz & Flashcards