Bloggen

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Ewa - 6 april 2009 20:56

Igår var det söndag. Inte alls lika fint väder som dagen innan. Jag vann fighten mot latmasken och cyklade iväg för att lägga ett spår i den närliggande skogen. Insåg att tiden var för knapp för att åka ut till spårmarkerna eftersom som jag hade en tid att passa på eftermiddagen (marknadsundersökningen igen, och lika mycket choklad vart det denna gång...). Som vanligt blev det ett halsbrytande spår över det mer eller mindre oundvikliga jätteröset, besvärligt nog för att gå utan draghjälp - men lite benbrott får man väl tåla??? Fyra pinnar och en leksak på slutet blev det och efter en timme var det dags för att låta schäfernäsan jobba. Niska tog sig an uppgiften gladeligen och spårade kanonfint, analyserade snabbt i en del vinklar och var sedan på G igen - men missade totalt två pinnar! Hon brukar vara säkerheten själv när det gäller att plocka föremålen och eftersom jag VET att hon uppehöll sig i spåret hela tiden, så är det faktiskt lite märkligt... En av dem kunde jag plocka själv, men det fjärde - den pinnen ligger kvar än idag.



Ikväll efter jobbet kom Annelie (ÄNTLIGEN!) och sprang ett par timmar med Niska. När de var tillbaka var det raka vägen in i duschen som gällde (för Niska, men säkert för Annelie också). Själv åkte jag på en lång cykeltur ikväll... Vi köpte en ny cykel till Wictor igår, ny för honom men använd i 3 år. Det märks inte på den, den är jättefin och priset var endast 250:-! Vi köpte den via Blocket och kunde hämta den endast några kvarter längre bort, ibland ska man ha tur!



Nu är det promenad som står på tur, en kvällsrunda med Niska. Imorgon är det min sista arbetsdag innan påsk, det ska bli riktigt skönt att ha lite långledigt!

Ovido - Quiz & Flashcards