Bloggen

Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Mitt i naturen

Av Ewa - 17 april 2009 21:13

På dagens lunchpromenad tog jag med den lilla digitalkameran, tänkte att jag kunde knäppa en serie bilder på den snyggaste schäfern i stan. Gick dock i motsol mest hela tiden och den snyggaste höll sig på alltför långt avstånd från sin matte - inte ens en vacker liten blomma att fota syntes till ... Niska bad om ett dopp i ån men efter ett kort överläggande med mig själv, så svarade jag nej. Himla kul att hon frågar i alla fall ! När vi på slutet av promenaden, strax innan villaområdet tog vid, så ställer den snyggaste upp sig jättesnyggt. Anledningen till snygg posé börjar på RÅ och slutar på DJUR... Kameranörden börjar krafsa i fickan, tänker ÄNTLIGEN! Ropade först in Niska, som påminde om en spänd pilbåge - jag hade inte lust att se pilen skjutas in i skogen!



Denna lilla rådjursfröken hade sällskap, kavaljeren stod bara en liten bit bort. När jag ikväll kikade på bilderna i datorn, så ser det ut som bocken är lite demolerad på skinkan - ser lite bucklig ut liksom. Det kanske kostade på att få dejta med denna lilla sötnos. Tänk om jag haft systemkameran med mig istället, då hade det blivit kanonbilder...



Hela helgen kommer att kantas av innebandymatcher spridda över typ hela stan. Både Pontus och Wictor är med i Floorball Games och det ska naturligtvis bli spännande att titta på - men matcherna är inte bara spridda över stan utan också mer eller mindre under hela dagen. Inte mycket annat kommer att bli gjort. Mitt EFiT imorgon kommer handla mycket om innebandy... MEN, jag kommer inte att glömma hålla tummarna för Irma & Mia som tävlar högre spår i Vadstena imorgon, visa vad ni kan - heja, heja!


 
 
Ingen bild

mats axelsson

17 april 2009 22:03

Otroligt att få så fina bilder på rådjur Och i villaområdet lockade du dom med en korg äpplen:)
Ha det gott Mats

 
Ingen bild

Mia

17 april 2009 22:04

Men vadå? Irma har inte varit i Linköping idag så den snyggaste kan det inte ha varit. Konstigt ja rent av knasigt....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards