Bloggen

Direktlänk till inlägg 15 april 2009

I flitens låga

Av Ewa - 15 april 2009 21:28

Den långa sköna påskhelgen är över och med den även kanonvädret. Här sitter jag nu med ömmande armmuskler och en lätt stukad fot - det vart nämligen hårt arbete på slutet av ledigheten...


Tussilagon lika gul som solen


På söndagen åkte jag ut till skogen och la ett klurigt spår till Niska. Ett spår som gick kors och tvärs, upp och ner bland bland stock och sten - därav min onda vrist. Niska spårade kanonsnyggt från start till mål, ett lugnare tempo hade dock varit önskvärt! När vi kom till slutet satt prinsen(?) och hejade på oss, glad över att Niska ägnade bollen större intresse än honom.


En förtrollad prins???


Igår och ikväll har vi tränat lydnad (jisses vad energisk jag är  )och det har gått fortsatt bra. Ikväll hade jag framme musmattan som jag ville att hon skulle springa ut och trampa på, men hon mer eller mindre lufsade ut dit i makligt tempo så det är säkert allt vårt nötande med saktagåendet som spökar - går man ut från matte, så ska man gå saaakta...


Niska med spårslutet


I måndags var det dock vilodag från hundträningen för då drog jag igång projekt "Skövla idegranshäck". Hade jag vetat hur mycket jobb det innebar, så hade jag nog hellre låtit den vara. Både Zeddes och mina armar var som dallriga spagettis på kvällen efter allt sågande och ännu idag har känner jag lite sviter i form av ömmande muskler. Men nu är det klart, nu får vi bara vänta på att den växer upp någon decimeter och döljer de avkapade tjocka grenarna. Helt plötsligt upptäcker vi att vi har grannar ! Dessutom kan man ju skönja Stångån som flyter fram en bit längre bort - och som gör att huset taxeras med strandnära tomt...! Urfånigt!


Häcken innan


Häcken efter


Nu är det snart dags att avrunda dagen men först ska vi träna lite kryp i hallen.


 
 
Ingen bild

Mia

15 april 2009 23:25

Men hua!!! Grannar!! Va sa dom när dom såg er? Finns dom kvar? Puh va läskigt! :)
Ha det bra!

 
Ingen bild

Ewa

16 april 2009 00:11

De i det gula huset till vänster drog till fjällen, det rosa huset till höger är från och med igår till salu - antagligen vart de avis på vårt tegelröda hus eller vad tror du???

 
Ingen bild

mats axelsson

16 april 2009 20:44

Hejsan! Vilket slit med häcken. Kysste du prinsen:)
Ha det bra Mats.

 
Ingen bild

Ewa

16 april 2009 21:47

Slit är bara förnamnet..., men vi fick ju lön för mödan! Nej, jag nöjde mig med att plåta honom, så han får nog vara groda ett tag till :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards