Bloggen

Alla inlägg under januari 2009

Av Ewa - 6 januari 2009 13:36

Snörvel, nys och fräs är nu ett passerat tillstånd, nu har skiten satt sig i bihålorna samt att jag har fått hosta (igen!). Fast jag föredrar utan att tveka detta tillstånd, för snorandet är verkligen ingen hit! Lyckades faktiskt pillra mig till jobbet igår fast kroppen tyckte annorlunda. Å vilken kyla vi hade: -18 grader!!!

  
På jobbet har jag nu bråda dagar med att fotografera alla nya artiklar, så jag blev mäkta irriterad när jag klev in i kylskåpet till fotorum - nästan så det kom ånga ur munnen när jag andades... Kilade snabbt upp till mitt kontor och hämtade termometern, som jag intresserat följde med blicken. Kvicksilvret dalade sakta från 21 till 10,5. En kollega fick kasta sig i bilen för att åka och inskaffa såväl element som värmefläkt modell BIG, medans jag själv fick slänga på mig ett extra lager kläder och vinterbootsen i väntan på värmen! Varför klaga? Man ska väl vara glad att man har ett jobb.


Nu ikväll är det +1,5 grader ute och det vräker ner snöblandat regn, snacka om väderomslag! Nu har jag dock sluppit gå utanför dörren, Zedde har tagit hand om alla hundpromenderna. Märkligt att man kan tappa orken så pass pga av en rejäl förkylning, men faktum är att jag nästan får andnöd efter minsta lilla kraftansträngning. Bara det att gå i trappan mellan våningarna... Däremot så har det gått hyffsat bra att hänga framför datorn, så nu har hemsidan fått sig ett lyft. Det mesta innehållet är som tidigare, men många överflödiga filer har städats bort och vissa andra fått lite mer struktur. Är riktigt nöjd med färgkombinationen faktiskt, den andra blå var så kall.


Imorgon har jag semester. Det är dags för grabbarna att börja skolan igen, men som alltid börjar terminen  med studiedag för såväl skola och fritids. Jag har dock ett välfyllt minneskort med mig hem, så det blir lite jobb för mig trots allt. Till helgen hoppas jag vara så pass pigg så att jag kan börja träna lite med Niska igen. Hon tycker nog livet är lite för långrandigt just nu...


Nu väntar en hemside-uppdatering, sen tänker jag krypa till kojs med en bra bok. Nattens hockeymatch satte sina spår, uret var 04.30 när jag släckte lampan - och så blev Sverige snuvade på VM-guldet av Canada.


Av Ewa - 3 januari 2009 13:43

Snörvel, nys, fräs, Ipren, pappersnäsdukar, Nezeril - sex ord som stämmer bra in som lägesbeskrivning i vårt hem... Husse drabbades redan Annandag jul av denna BAUTAförkylning och dras numera med ryggont, medan såväl Pontus som jag har tagit över snörvel-kören, med andra ord ingen kanonstart på det nya året. Det kunde emellertid varit värre, vi kunde ju åkt på vinterkräksjukan. Peppar, peppar!

Dagens kraftansträngning var att klippa klorna på två samarbetsvilliga hundar, vilket ju kan tyckas lite lojt. Turligt nog kom Annelie förbi och hämtade Niska, så hon fick en rejäl runda i skog och mark - och Rosco lite lugn och ro! Niska höglöper nu och är väldigt intensiv i umgänget med den svarte kastraten som hellre naggar henne i halskragen än att intressera sig för hennes bakdel. Vet inte vem som egentligen är mest trött på den andre...

Idag skulle vi ha tränat med MIMI, men det var bara för oss att dra oss ur. Ett litet lydnadspass på nyårsdagen hann vi i alla fall få till på tu man hand innan förkylningen slog till, och jag hoppas snart vara på benen igen. Hatar att vara sjuk, vem gör INTE det???


Promenad med familjen på nyårsdagen


Grabbarna gillar att busa med Niska och hon med dem


Pontus älskar att plåtas ihop med sin favvo-hund



Lillebror vill inte vara sämre han



Rosco - han som hellre lattjar med en PET-flaska än en höglöpande tik


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards