Bloggen

Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Semester och ostbågar

Av Ewa - 8 januari 2009 13:30

Igår, när Sverige rullade igång igen efter den för många långa julledigheten, hade jag semester. Solen sken från klarblå himmel och termometern visade på -5 grader, helt underbart att vistas ute. Jag hann med två lååånga promenader med hundarna, som njöt i fulla drag. Niska fick under dessa promenader lite arbetsuppgifter att lösa och var med ordentligt på noterna, förståss!


Under morgonpromenaden hade jag med mig digitalkameran och förevigade de fyrbenta då de rusade och busade omkring. Trist är att digitalkamerans bildkvalité är riktigt usel jämfört med systemkamerans, men smidig att ha med sig i fickan. Rosco gjorde som vanligt allt och lite mer därtill för att reta Niska…



Ta-dam! Rosco är på G



Ooops! Det stod något lurvigt i vägen


 



På kvällen blev det träning i hobbyrummet. Egentligen skulle jag bara hänga upp tvätt i tvättstugan bredvid, men Niska gick in i hobbyrummet flera gånger, vände sig om och kikade på mig. Hade hundar kunnat prata så hade hon nog sagt: ”Kan vi inte köra lite?”. Måste erkänna att det är lite svårt att ignorera henne, hon är så tydlig med det hon vill. Vi tränade lite ingångar; att få henne att komma in i position utan att låta, och det gick riktigt bra faktiskt! Avslutningsvis fick hon roa sig med att dutta på targetstickan. Hon var otroligt intresserad av dagens förstärkning: ostbågar! Hennes blick vart riktigt intensiv, på snudd till hypnotisk, i väntan på att den gula bågen skulle bli hennes. Det blir att bunkra upp med ytterligare en påse OLW inför helgen, då jag gett mig katten på att vi ska ut och spåra lite.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards