Bloggen

Direktlänk till inlägg 8 september 2009

På stället

Av Ewa - 8 september 2009 23:17

Veckans två trökigaste arbetsdagar är till ända, nu är det full fart mot helgen Cool! Mitt hektiska liv fortsätter och jag tänker inte plåga er med att skriva om alla nytillkomna aktiviteter, men det har som vanligt påverkat träningen med den lilla arbetstokiga myra till hund som jag har .


De dagliga promenaderna är dock inte att förakta, här kör vi hårt . Eftersom jag har en tendens att skaffa favoritmoment (som jag sen tragglar och nöter på) så är det ju kul att jag kunnat lägga saktagåendet åt sidan ett tag nu, för att istället träna halter och vändningar . De åt vänster är riktigt fina, hon sätter sig snabbt och rakt, men så finns det ju ett håll till... Uuhh, vad bedrövliga dessa åt höger är! Kör jag vändningar på stället ska jag vara glad om hon över huvud taget rör på rumpan, hon tycker nämligen att det är helt ok att böja kroppen likt en banan för att bibehålla kontakten . Även stegförflyttningar har vi börjat kunna lägga in men än så länge bara under gång.


Ikväll körde vi ett pass med positioner och vändningar inomhus, 6 kvadratmeter räcker alldeles utmärkt för detta ändamål. Fick faktiskt lite mer flyt i vändningarna till höger ikväll - så det är bara att nöta vidare. Avslutade med lite kryp också, som gick helt gudomligt !


Mille kan också lite tricks, vad sägs om "High five"???

   

  



 
 
Ingen bild

Mia

9 september 2009 11:20

Kul att er träning går framåt. Vår träning har återigen rasat som ett korthus. Jag börjar starkt fundera på att lägga av med lydnadsträning o bara göra skojsaker i skogen.
Ha det bra!

 
Ingen bild

mats

10 september 2009 19:37

Häftigt att Mille lär Niska lite tricks, men hon ser lite frågande ut :)
Ha det bra !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards