Bloggen

Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Mitt i naturen

Av Ewa - 9 juli 2010 17:01

Sitter i skogen och bloggar, är dock inte så idylliskt som det kanske låter… En jäkla massa onödiga djur finns i vår natur och nyss sköt jag iväg en liten fästing från min arm – på Niska plockade jag fyra efter den lilla rastningsrundan, hur många ska det då inte bli efter spåret???


 


Värmen är påtaglig men vi har hittat en liten skön plats i skuggan och väntar nu på att spåret ska ligga och dra. Funderar lite på om jag ska anmäla oss till något spår i höst men jag är rädd för att löpet blir under augusti och då är 3 av de 6 tävlingar jag sett ut borta. Skit det där med löp!


På lydnadsfronten har vi kommit in i ett bra ”stim”, det mesta fungerar hyffsat. Det känns inte omöjligt att anmäla oss om man säger så. Sen är det ju naturligtvis dagsformen som spelar in när tävlingsdagen väl kommer, men är det riktigt varmt har vi nog större chans att lyckas .

I förrgår var Mia och Irma förbi en sväng och vi körde en pas lydnad på ”min plan”. Överlag kändes det riktigt bra men Niska var lite ”fibblig” med tungapporten, såg ut som om hon hade lite problem att få ett bra grepp om den… Kanske spelar den avslagna hörntanden en roll, kanske inte… Hela hennes tanduppsättning ser galen ut, nästan alla toppar på hörntänderna har spetsen gått bort på. Hon är inte försiktig med det som hon stoppar i munnen.


Roligast var nog när vi tränade henne att sitta tungt och vänta när jag gick iväg. Mia höll sig i höjd med Niska och klickade under sträckan då jag gick bort ifrån henne och naturligtvis bara när hon satt fint. Vid klicket var det meningen att hon skulle få resa sig och ta den godisbit jag lagt ut bakom henne. Men inte då; hon rätade på ryggen och stirrade på Mia varje gång, reste sig inte och tog godiset förrän jag sa varsågod.


Näpp, nu hinner jag inte sitta här längre, nu ska selen plockas fram. Vi har en svettig stund framför oss!!


 
 
Ingen bild

Mia

9 juli 2010 21:16

Du hittade då på en skojig aktivitet i värmen. Gick det bra då?

 
Ingen bild

mats

9 juli 2010 22:19

Klart att du ska anmäla till tävling. Det jag såg i Tranås var riktigt bra och det ser ju ut att hålla i sig det är bara att köra på :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards