Bloggen

Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Ljummet träningspass

Av Ewa - 7 juli 2010 16:28

I söndags, mitt på dagen när det var som varmast, åkte Niska och jag till Norrköping för att träna tillsammans med Mia & Irma. Det var länge sedan sist och det var kul att ses igen!


 
Mia & Irma


För att hundarna skulle vara något så när i lugnt arbetstempo startatde vi med ett uppletande. Niska var lite vänsterdragen idag och de raka skicken var sällsynta - ett tror jag vi fick till. Det märktes på såväl Niska som Irma att det var lite slitsamt i värmen.


      Niska på mellanstegen - lite lugnare så!


Ute på lydnadsplanen var det inte svalare. Hundarna var med på planen och fick ligga i skuggan bakom skjulet emellan momenten. Vi hann att gå igenom en hel del moment och överlag var jag nöjd med vår insats. Den stora stegen vållade dock bekymmer.... Hon skuttade glatt upp på den men vart orolig då den var så hal och kastade sig ner när hon nått toppen (tydligen nya plankor). Vi provade en gång till men det ångrade jag snabbt - på mycket darriga ben kom hon dock över till andra sidan så jag kunde lyfta ner henne....


Avslutningsvis fick hon ta den mellanstora stegen och det var inga bekymmer som helst. Hon tog nog inte illa åt sig, men jag lär ju va skitnervös nästa gång vi provar den stora igen...  


   
En dag som denna gick det åt vatten!!


Någon som lyckades bra denna varma dag var Sassa och Wisca, de var och tävlade elitspår i Mjölby och snodde hem hela föreställningen med cert och seger - Grattis!!


 
Sassa & Wisca

 
 
Ingen bild

Sassa

7 juli 2010 19:27

Tack snälla för grattis! Stegen är inte så kul - jag har stegfobi, håller på att träna Kajsa nu och för fullt på den lilla ......! Jag tänker köra den lilla bebisstegen (vi har en ny på klubben nu om du inte visste det innan), den kommer jag köra enda fram tills det är dags för elit......lång tid alltså!
See you!!!

 
Ingen bild

Mia

8 juli 2010 01:16

Alltid lika skoj o ses. Tack för i sön o framförallt för idag för den goda maten o ett bra träningspass. Synd vi inte bor närmre varandra så vi kunde tjata hål i huvudet på varandra oftare...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards