Bloggen

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Sim- och lydnadsträning

Av Ewa - 14 augusti 2010 23:49

Vaknade och såg att solen sken, alltid lika härligt när det är helg! Bestämde mig ganska omgående för att Niska skulle få ta ett morgondopp, vilket naturligtvis uppskattades. Idag var det strömt i ån, så det var extra jobbigt att hämta in apporten - själv höll jag mig på torra land  


 
Niska trivs som fisken i vattnet!


Efter en sen frukost bar det av in till stan, lite grejer som skulle fixas. Inhandlade två nya ryggsäckar till grabbarna, skolan drar ju igång på måndag! Naturligtvis hittade jag en massa annat också, av lite mer onyttig karaktär - men lite får man väl unna sig ibland  


Väl hemma vart jag riktigt sugen på att träna lite, så Niska och jag for upp till klubben. Egentligen skulle vi ju åkt till Kisa idag och hälsat på på Iaxedexlägret, men ingen av dem skulle träna lydnad så då skippade jag det. Synd, det hade varit skojigt! På klubben visade det sig att vi var helt ensamma, inte en hund då långt ögat kunde se. Även det synd eftersom jag hade uppskattat lite störning.


Efter en liten promenad startade vi upp med framåtsändandet. Måste verkligen säga att jag fått till saktagående bra, alltför bra, så idag tog jag en liten rövare och la ut slangen längst bort på sträckorna för att få lite ärtigare tempo. Räknade med att det kunde bli för stark dragning, men hon galopperade ut till "punkten" för att sedan skritta på. När hon gick i detta lagom lugna tempo klickade jag och hon fick springa bort och hämta slangen. Testade två gånger till som jag lika bra dom, klickade vid olika ställen och vid sista försöket klämde vi även in inkallningen innan belöningn kom. Duktig tjejja !


Värmen var påtaglig och det blev ett relativt kort pass idag. Vi tränade även på tungapporten, hoppet, krypet och stegen. På krypet testade vi en vänstersväng som gick alldeles utmärkt. Stegen skapade inte heller några bekymmer. Idag var hon en riktig blogghund  


 
Niska tränar på stegen


Kvällen avslutades som dagen började: med ett dopp i det blå. Nu blir det för mig hopp i säng   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards