Bloggen

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Tillbaka till verkligheten

Av Ewa - 3 augusti 2010 23:37

Nu är det slut med att ligga och dröna om mornarna och vara uppe halva nätterna. Nu ringer klockan 06.30 och som i ett komaliknande tillstånd har jag släpat mig upp... Dessutom har jag jobbat 8-8 dessa två första arbetsdagar och två liknande arbetsdagar till väntar, sen är jag tack och lov ledig på fredag  


 
Niska och jag i de småländska skogarna


I helgen som var var det också mycket intensivt men då av det roligare slaget: träning!

På fredagen
åkte Mia och jag ner till Mats i Tranås där det vi serverades varsit spår - bra service, me like ! Niska kändes mer eller mindre fladdrig under stort sett hela spåret, sista sträckan kändes dock bra. Efter spåret körde vi upplet i blåbärssnåret till uppletanderutan vilket visade sig vara svårt för såväl Niska som Irma, oj vad tjejerna fick jobba! Till uppletet anslöt även Tina och Tikko, kul - det var länge sen sist!


Vi avslutade denna regniga och gråkalla fredag med ett lydnadspass var. I stort sett var jag nöjd med lydnaden, vissa saker kändes riktigt gott, andra gick att få till det bättre med lite hjälp på traven. Allra sist la vi en plats med skott. Niska var relativt orolig när jag lämnade henne (den kritiska fasen) men reagerade inte på skotten.


  


 
En av de få som vi hittade...


På lördagsförmiddagen
var Zedde och jag ute och plockade kantareller. Så mycket svamp blev det inte, desto mer motion!! Niska var förstås med och sprang hej vilt i skogen emellan oss, och det visade sig att hon hade förbrännt för mycket krut i värmen när vi avslutningsvis skulle gå spåret som jag lagt ut när vi kom dit...


På eftermiddagen åkte jag ut på nytt, kunde inte slå mig till ro med förmiddagens resultat... Det gick bättre men långt ifrån bra...


  


På söndagen
kom Mats och Ivan upp till Linköping och åter igen var det dags att träna spår (Niska måtte tro att matten hennes blivit helt galen  ). Idag gick spåret kanoners, endast lite strul på den allra sista biten där de tre svampplockarna måste ha trampat förbi. Kändes sååå skönt att få avsluta så här positivt med tanke på den kommande helgen. Uppletet gick däremot lite trögt, hon verkade faktiskt trött! Alla som tränat upplet med oss vet vilken fart hon brukar hålla, men idag klistrade hon till och med lite vid ett par skick och kom även tillbaka utan föremål. Hoppas att det var en tillfällighet, gillar mer när hon springer som en tok  



Ivan under framåtsändandet 


Till sist blev det ett kortare pass i den tryckande åskvärmen. Hon gick lugnt och fokuserat, så lugnt att jag även kunde jobba med slangen som belöning mellann varven utan att hon för den skull strassade upp sig. Körde igenom framåtsändandet, tungapporteringen, skall, kryp och lite fritt följ.


Ivan gick också bra på lydnaden idag, kul för Mats som också ska ut i tävlingssvängen till helgen.


 
Vi tränar kryp

 
 
Ingen bild

mats

4 augusti 2010 11:46

Tuffa arbetsdagar! Ja träningen var lyckad faktiskt lite kul att se Niska trött trodde inte hon kunde bli det :)

 
Ingen bild

Sassa

5 augusti 2010 21:50

Så kul att träningen går bra, och att ni har lite flyt! Håller tummarna för er i helgen - vi hörs i helgen hoppas jag!
Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards