Bloggen

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Premiärdopp

Av Ewa - 5 april 2010 23:30

Med de planerade spårupptagen hände inget, det trista snö/regn-daskiga vädret tog kål på all min energi och motivation... Istället blev det en shoppingrunda på Tornby där jag fixade kläder åt både mig och grabbarna.


På eftermiddagen blev det dock ett litet lydnadspass i alla fall. Idag gick det kanske aningen bättre än i fredags. Jag försöker bortse från ljuden så långt som bara möjligt är och försöker få till alla andra detaljer istället - men passar mig för att belöna när hon låter, förstås. Stadga i sitt gick väldigt bra, hon satt ordentligt på rumpan och utan att lyfta framtassarna i ett. Det kan ju låte lite löjligt, men för vår del är det viktigt att nöta en så till synes basic detalj.


Efter träningen, som var förlagd på en sank gräsplan, blev det ett litet minidopp i ån på hemvägen för att skölja av mage och tassar. Niska tyckte att det var en strålande idé - duschen i all ära, men ett dopp i det fria slår bra mycket högre.


 
Bild från förra året, men kunde lika gärna varit tagen idag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards