Bloggen

Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Träning i Nkpg/Årsmöte SBS

Av Ewa - 8 mars 2010 23:04

Igår åkte Niska och jag, tillsammans med Mats & Ivan, till Norrköping för att träna lite samt gå på SBS årsmöte. Det fanns en liten mindre yta på planen som var skottad och underlaget var kanonfint - nu för tiden är det ju glashalt nästan överallt ...


Niska var allt annat än rolig att träna idag, hetsig och gapig som bara den. Det är sorgligt, men när det blir så här galet gång efter annan - ja, då tappar jag snart sugen att träna. Det är ju inte heller endast när vi tränar som det är så här - när jag hade tränat färdigt så kopplade upp henne och så ställde vi oss vid sidan av planen och tittade på de övriga ekipagen som tränade, men hon fortsatte hon att hålla låda... Det är precis som om PÅ-knappen häktat sig, hon har så oerhört svårt att koppla av.


Skittråkigt rent ut sagt då hon för övrigt är så himla mysig och trevlig att ha å göra med och dessutom har en härlig fart och fläkt i det hon gör! Jag kommer dock att ta mig en riktig funderare och se vad jag kommer fram till, det lutar åt att vi slutar med lydnadsträningen helt och i fortsättningen ägnar oss åt andra aktiviteter såsom spår och uppletande...


Lite sorgligt att det är som det är eftersom jag själv tycker att lydnaden är skoj, likaså att kunna ha tävlingsmål med sin träning...


 
Niska   

 
 
Berit og Aiko

Berit og Aiko

10 mars 2010 19:36

Jeg har nok det samme problemet med Aiko, dessverre! Kjenner meg igjen i din beskrivelse...selv om dere har jo kommet mye lengre enn oss. Vi har jo ikke en gang fått startet å konkurrere vi. Og føler det bare blir en fjernere tanke etter som tiden går. Det er jo så synd da Aiko også er en så trivelig hund å ha med å gjøre ellers!

http://www.freewebs.com/aicevita

 
Lisbeth och Zack

Lisbeth och Zack

13 mars 2010 19:24

Hej!
förstår ditt deläma. Men du gör säkert det som är bäst både för dig och Niska. Du är ju en klok hundägare.Tittade på bilden på Roscco. precis så mins jag honom från när vi var på kurs för Anders i Gistad med Roscco och Astor. Jag förstår att du saknar honom. jag längtar väldigt mycket efter Astor vissa dagar

http://sheltizack.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards