Bloggen

Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Det var då självaste...

Av Ewa - 17 maj 2009 18:11

Lägreklass spår i Norrköping idag. Inte min dag idag! Det började med att jag vaknade till Zeddes mobil som var ställd en halvtimme efter min ordinarie ”uppgång” just ifall att jag inte skulle vakna till min. Min telefon ringde INTE, jag hade glömt att den var förinställd på att larma endast vardagar, SUCK! Nåväl, jag hann i tid och jag hann även se till att jycken fick göra ifrån sig.

Jag drog startnummer 8 och när jag kom fram till mitt spår så kände jag genast igen det: Rosco och jag hade fått det spåret ett X antal år tidigare med facit att vi bröt… Till och med den ena domaren mindes att jag haft det spåret tidigare med min dobermann – imponerade, vilket minne! Nu tänkte jag att jag skulle ta revanch på spåret, inga ”bad feelings” i bakfickan! Spårupptaget kändes hyffsat (10-10) och vi var iväg. Det dröjde inte särskilt länge tills pinne nummer 1 var funnen, glad ihågen bad jag henne fortsätta och det bar iväg, iväg, iväg…. Alldeles för långt utan pinne och jag tänkte: ”Jaha, igen”! Då hittade hon en pinne till och sedan ytterligare en till, den sista var väldigt lång. Det var slutapporten! Det blev till att traska ut på vägen och ansluta oss till domarna som satt och fikade vid bilarna. Jag sa att det var kört, men de båda tyckte jag kunde fortsätta och ta det som en träning, med min 5:a på spåret så var det ju ok att fortsätta. Så fick det bli.

När vi kom tillbaka till klubben var platsliggningen nästa punkt på schemat. Usch, hade varit mycket bättre att få blåsa ur henne på en budföring först! Platsens akilleshäl är när jag lämnar henne, då vill hon efter sin mamma… Något krypsteg och lite pip, sen låg hon fint (9-8,5). Budföringen blev ännu värre än väntat, hon började gapa på mottagaren i höjd med skytten, dvs halvvägs och hon skällde även ett skall mig – vilka dumheter!

Så var det då slutligen dags för lydnaden och vi lyckades höja medelpoängen från 6,3 till 7,7! Yes, riktigt skojigt, lite kvitto på att träningen går åt rätt håll. Vi fick medelpoängen 231,25 vilket med god marginal höll uppflyttningspoäng. Om vi hade vi haft med 2 pinnar till från spåret hade saken varit biff! Om, om, om…

På söndag har vi en andra chans… Vad tror ni att vi kommer att träna i veckan???


 
 
Ingen bild

Mia o Irma

17 maj 2009 18:34

Jag tror att du kommer träna på att spela klarinett:)

 
Ingen bild

Ewa

17 maj 2009 19:10

Du kanske har rätt?! Varför träna hund och tro att saker och ting kan bli bättre? Jag borde insett min begränsning vid det här laget å bytt inriktning på hobby. Men klarinett???

 
Sassa

Sassa

17 maj 2009 19:43

Ni klipper uppflyttning nästa gång! Jaaa,klarinett så kul, hmm!!! Kanske ngt att satsa på? Våra hundar låter ju som en sådan mellan varven, åtminstone Wisca ;)

http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=79449

 
Ingen bild

mats axelsson

17 maj 2009 20:12

Tråkigt med spåret. Men roligt att lydnaden börjar ta sig:) ser ju bra ut inför nästa tävling.

 
Noomi

Noomi

17 maj 2009 21:07

Attans otur :( Men kul att lydnaden funkade i alla fall!!
Nåja, vi håller tummarna för nästa gång.

http://www.dizzyweb.se

 
Anna,Pepzi & Maxi

Anna,Pepzi & Maxi

19 maj 2009 06:23

Ja lycka till på söndag nu !! då sitter uppflyttningen!!!

http://web.telia.com/~u06101673

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 31 december 2011 12:01


Bloggen flyttar: http://rosconis2.wordpress.com/           Gott Nytt 2012!!! ...

Av Ewa - 15 september 2011 23:33


Livet rullar på, alldeles för fort känns det som.... För sönerna är skolan nu i full gång och läxorna duggar tätt, dessutom har innebandysäsongen satt fart med två träningskvällar per barn och vecka. Naturligtvis innebär det en liten minskning när de...

Av Ewa - 20 augusti 2011 23:30

Igår var det EFiT. Det var också den blötaste fredagen på väldigt länge...         ...

Av Ewa - 18 augusti 2011 23:00


Överskriften med utropstecken är motiverad - det var inte igår som jag var på klubben och tränade.... Vi hade stämt träff med Mats. Han jobbar och bor i stan en tid framöver, så det lär nog bli en del samträningar under tiden :)   Niska och Ivan ...

Av Ewa - 13 augusti 2011 19:48

Frågar man Niska om de två senaste veckorna kännts som en evighet, så svarar hon säkerligen ja på den frågan!! Igår var det dags att klippa bort stygnen och i och med detta så slipper hon också tratten. Hon verkade fatta ganska snabbt att hon var "fr...

Ovido - Quiz & Flashcards